Illustraties: Ietje de Jong @ietsje.meer
Illustraties: Ietje de Jong @ietsje.meer

Jouw waardevolle creatieve onderneming

De essentie van een succesvolle creatieve onderneming en waarom ik je daarmee wil helpen.

Ben jij als maker ook altijd bezig met wat anderen van je werk vinden? Je opdrachtgever, de markt, andere mensen, je klanten? Denk je vooral aan wat anderen denken als je iets maakt en keuzes maakt voor je bedrijf? Het kan zijn dat je altijd vanuit het perspectief van de ander denkt.

Het is best goed om te weten wat je klanten willen en nodig hebben. Maar misschien vul je het zelf al van te voren in, zonder het echt te weten. Heb je aan je klanten gevraagd wat ze van jou zouden willen? Weet je wel echt wat je klanten willen? En je opdrachtgevers? Heel interessant natuurlijk. MAAR wat hieraan voorafgaat is een belangrijke vraag.

Weet jij wat je te bieden hebt?

Weet je wat jouw allergrootste waarde is waar je anderen super goed mee kan helpen? En hoe is dat dan verbonden met de wens van je klant?

Als je dit kan achterhalen, ontstaat er SYNERGIE. Uitwisseling tussen wat jij te bieden hebt en wat de ander wil ontvangen. En dan kun je iets gaan geven. Dat gaat heel lastig als je het wil geven aan iemand die het niet wil ontvangen. Laten we stoppen met van alles over de toonbank te duwen waar niemand op zit te wachten. Dat kost alleen maar energie. Het is heel weinig belonend om op die manier te werken.

De essentie van een succesvolle creatieve onderneming opzetten, draaien of daarin groeien is vertrekken vanuit JOU, JOUW WAARDE en WAT JIJ WIL DOEN.

Verdiep je toegevoegde waarde. Heel vaak blijven makers aan de oppervlakte hangen, doen van alles. “Ik vind het gewoon leuk om te doen wat ik doe” is niet genoeg.

We zijn vaak weinig bezig met wat de waarde is van wat we doen. En hoe vertaal je die waarde dan naar je bedrijf en je klant? Als je je eigenwaarde niet weet, hoe kun je je waarde dan verkopen en overbrengen met zelfvertrouwen?

Heerlijk als je kan zeggen, JA! Dit is wat ik te bieden heb, dit is wat ik voor je kan doen, ik werk super graag met dit soort klanten. Dan ontstaat er echte FLOW. Je hebt je creativiteit ook onwijs hard nodig ín je bedrijf, hoe je het vormgeeft, hoe je het opzet, welke plek je inneemt als maker. 

Wat ga jij je klanten geven, waar zij super blij mee zijn? Als je dat weet, wordt het zoveel makkelijker voor je en ontstaat er ruimte voor groei.

Illustraties: Ietje de Jong @ietsje.meer

Waarom ik het nu steeds over creatieve ondernemers heb?

Ik ben inmiddels zes jaar bezig om te ontdekken wat mijn waarde is, wat ik graag wil doen en waar ik kansen zie. Heel lang was dat het begeleiden van makers in hun ontwikkeling als illustrator. Om daar authentiek te zijn. Ik ben inmiddels gegroeid en mijn bedrijf is mee gegroeid. Dat heeft mij zoveel ruimte en flow opgeleverd. En dat wil ik heel graag delen met jullie, vrouwen die al altijd dromen van een succesvol creatief bedrijf dat helemaal bij hun past.

Het is zo heerlijk om je eigen waarde zo te zien en vanuit daar te vertrekken. Dat gun ik iedereen. En daarom zet ik deze stap in mijn bedrijf, om al mijn kennis en successen met jullie te delen. Want er is zoveel potentie, er is zoveel groei mogelijk, als jij bereid bent om het te ontvangen. 

Ik neem jullie heel graag mee in deze nieuwe stap naar creatieve vrijheid en het creëren van het creatieve leven waar je altijd al van droomde.

Liefs Femke

Laat een reactie achter